top of page

Allen Dean Beebe, O


Allen Dean Beebe

Ovo je prvi u nizu prijevoda s trueaiki.com bloga, autora Allen Dean Beebea; naravno s njegovim dopuštenjem. Cilj je hrvatskom govornom području predstaviti jedinstveni karakter znanja koja on na svom blogu odnedavno velikodušno objavljuje. Kako se radi o prijevodu About stranice spomenutog bloga, daljnje predstavljanje autora slijedi u prijevodu. U planu je prijevod njegovog kompletnog bloga na ovoj stranici.

ALLEN DEAN BEEBE

Tko sam ja? I, zašto bi vas bilo briga?

Ja sam Allen Dean Beebe. Ja sam također Henjo Yuko, Genko Beebe, i Biko. Allen Dean Beebe je moje obiteljsko ime. Kada sam služio kao Shingon Budistički svećenik pod Henjyoji Daiyu, Henjo Yuko je bilo moje zaređeno ime. Genko (Izvor Svjetla) Beebe je ime koje mi je bilo dano prilikom upisa i početka treninga na Mt. Koyi, gdje se nalazi sjedište Shingon Mikkyo. Nakon što su preminuli moj otac Ken Beebe, Aikido Sensei Shirata Rinjiro, i Shodo Sensei Iwamoto Isamu; Biko (Predivno Svjetlo) je postalo moje Shodo ime.

Tko sam ja, skoro je nevažno.

No, ako ste imalo zainteresirani za Daito Ryu/Aikido i/ili Aiki, moja iskustva JESU važna.

Zašto?

Pa... Takeda Sokaku je podučio Ueshiba Moriheia Daito Ryu i Aiki. Ueshiba Morihei je podučio Daito Ryu i Aiki Shirata Rinjira. Kasnije, Ueshiba Sensei je promijenio ime onog što je podučavao u "Aikido" i Shirata Sensei je učinio isto. Rane Daito Ryu škole su također često nazivale svoj trening Aikido.

Bez obzira na bilo kakve promjene u imenu, ono što su učitelji Ueshiba i Shirata podučavali ostalo je nepromijenjeno. (Unatoč suprotstavljanju popularnoj Aikido "povijesti", ove činjenice su dobro dokumentirane i dokazane kroz povijesne dokaze. Doći ćemo do toga u kasnijoj objavi.) Koje god ime bilo korišteno, Daito Ryu, Aikido i Aiki* su ono što sam učio od Shirata Senseia dok sam bio njegov učenik od 1986. do njegove smrti 1993. godine.

Sva trojica (Takeda, Ueshiba, Shirata) proučavali su Mikkyo, povezujući njegov nauk i prakse s vlastitima. Ja također proučavam Shingon Mikkyo. Ueshiba i Shirata su bili članovi sekte Omoto Kyo. Ja sam postao članom i proučavao sam Seicho no Ie, do točke gdje sam predstavljao svoju regiju pri Sjedištu u Sjedinjenim Državama. Seicho no Ie je ogranak Omoto Kyoa osnovan od strane Taniguchi Masaharua koji je, dok je bio u Omoto Kyou, bio od iznimne važnosti za njihove masivne izdavačke djelatnosti. (Seicho no Ie su također bili blisko upleteni u prvom dovođenju Ueshiba Senseia na Havaje.)

Ueshiba i Shirata su oboje proučavali i stvarali Shodo (japansku kaligrafiju). Ja sam također proučavao Shodo godinama, naposljetku nasljeđujući školu svog učitelja nakon njegove smrti. I, kao što sam ranije spomenuo, učio sam Daito Ryu/Aikido i Aiki kako su ih podučavali Takeda Sokaku, Ueshiba Morihei i Shirata Rinjiro. Pored svega ovog, učio sam Karate s početkom 1973.; prijateljski trljao laktove s Don Angierom Yanagi Ryu Aikijujutsua (učenik Yoshida Kenjia, sina Yoshida Kotaroa koji je bio učenik i suvremenik Takeda Sokakua); dodijeljena mi je Shoden Menkyo licenca Toby Threadgilla koji je Menkyo Kaiden Takamura ha Shindo Yoshin Ryua (čiji je učiteljev učitelj poznavao i Takedu i Kotaro Senseie), prije nego sam podnio ostavku pod prijateljskim uvjetima; i imao sam zadovoljstvo (od strane veoma talentiranog Howarda Popkina) biti upoznat i trenirati sa Okamoto Seigoom iz Roppo Kaia prije njegove smrti.

Petljam sa Judom u Portlandskom visoko preporučenom Seiwakan Judo dojou. (Moj šurjak koji je bio japanski policajac, policijski Judo instruktor i neprežaljeni brat u Budou me je prvi put doveo na Judo strunjače u svome dojou u Kesanumi, prije tsunamija.) Također sam imenovan, unatoč mom najboljem trudu kako bih odbio tu čast, kao Shihan Sjedinjenih Država od strane neponovljivog Jon Bluminga (10. DAN Kyokushin Karate, 9. DAN Kodokan Judo, itd.).

Kako bih preživio u Japanu, komunicirao s obitelji i iz osobnog interesa (a i jer je moj Shodo sensei običavao vikati na mene zbog toga što nisam bio u stanju pročitati vlastiti rukopis!), naučio sam govoriti, čitati i pisati Japanski jezik do određenog stupnja.

Na kraju, imao sam veliku sreću upoznati, trenirati sa i učiti od borilačkog fenomena Gosp. Dan Hardena poznatog kroz "Body Works Seminars". On je naučio Aiki kroz Daito Ryu i amalgamirao Daito Ryu Aiki sa svojim širokim znanjem drevnih i modernih borilačkih tradicija. Dan je bio taj koji je prepoznao i priznao dubinu i vrijednost učenja Shirata senseijevih učenja, i neumorno me ohrabrivao da izađem i podijelim naučeno sa svijetom.

Pa što? Ova eklektična ali svrsishodna mješavina iskustava podarila mi je jedinstven skup perspektiva iz kojih proučavam i razumijevam ove jedinstvene pojedince i njihova Daito Ryu/Aikido, a posebice Aiki učenja.

Pisana učenja ovih učitelja gotovo uvijek imaju najmanje tri sloja značenja. Nažalost, postalo je opće "poznato" kako "nijedan" od Ueshibinih učenika nije razumio o čemu je on govorio u svojim predavanjima. Posljedično, kada se Ueshibina pisanja tumače i/ili prevode, ako se uopće tumače i/ili prevode, obično se tumače iz samo jedna perspektive i to od pojedinaca koji često nemaju Daito Ryu/Aikido iskustva a čak i priznavaju svoje nerazumijevanje izvornih izreka uopće! Ovo je vrlo nesretno stanje, jer ako smo zainteresirani za primanje punine originalnog značenja vrlo je važno razumjeti poruku holistički. Nadalje, pogrešna tumačenja su postala raširenija i priznatija kao autentična od manje poznatih ali kvalificiranijih izvora.

Tvrdim li kako sam ja isključivi posjednik Daito Ryu/Aikido i/ili Aiki "istine"? Ne. Istina je istina koja stoji sama izvan razumijevanja bilo kojeg pojedinca ili interpretacije, bez obzira na "uzvišene" titule koje taj pojedinac možda nosi.

Ja posjedujem mnoge unikatne perspektive i iskustva izravno povezana uz Daito Ryu/Aikido i Aiki, koje mi omogućuju stalno proširivanje razumijevanja ovih predmeta.

Ovo razumijevanje je ono što ću ovim putem dijeliti s vama.

*Postoje Daito Ryu: Jujutsu, Aiki Jujutsu i Aiki no Jutsu. Dakle moguće je, ustvari povijest pokazuje kako je vjerojatno, da je pojedinac mogao studirati Daito Ryu i učiti samo Jujutsu cijelo vrijeme. Vrlo rijetki (jedno ili dvoje po učitelju) su bili podučeni Aiki no Jutsu. Ovo je razlog što razlikujem Daito Ryu/Aikido i Aiki.

bottom of page